Dacă vrei să vezi ce găsesc pe Google cei ce caută servicii sau produse similare cu cele pe care le ai în ofertă și găsești pe primele poziții ale rezultatelor căutării site-uri ale concurenților, îți pui inevitabil întrebarea: Cum ajung și eu pe prima pagină în Google?

Trebuiesc lămurite câteva aspecte înainte de găsi răspunsul acestei întrebări.

  • 1. Să apari pe prima pagină în rezultatele căutărilor nu-i suficient. Între prima poziție și cea de a treia, de exemplu, este o mare diferență, mai mult de 50% dintre cei ce caută, accesează primul rezultat, accesările pentru rezultatele de pe pozițiile 2, 3, 4 etc scad exponențial.
  • 2. Contează foarte mult cuvintele cheie pentru care site-ul tău apare în rezultatele căutărilor, dar contează și relevanța produselor sau serviciilor prezentate pe pagina ce a apărut în rezultatele căutării.
  • 3. Nu apar apar aceleași rezultate mereu pentru aceleași cuvinte. Rezultatele sunt personalizate în funcție de anumite criterii: cine caută, de pe ce dispozitiv caută, din ce loc caută.

Să luăm un exemplu de caz, cuvintele cheie „prima pagină Google„.

ajungi-prima-pagina-google

Prima poziție în aceste rezultate ale căutării pe Google este ocupată de o reclamă prin Google AdWords. Pot exista mai multe astfel de poziții plătite, atât în susul paginii cu rezultate ale căutării, cât și la sfârșitul ei, în funcție de volumul cererii pentru aceste locuri

A doua este, de fapt, prima poziție organică este ocupată de cel mai relevant rezultat. Cum numele brand-ului Google este prezent printre cuvintele cheie, este normal ca acest rezultat să fie de pe site-ul google.com.

Urmează pe locul trei, dar ca al doilea rezultat organic, un articol reprezentativ despre acest subiect, după cum vedeți, acest articol a fost scris în urmă cu ceva ani, fiind considerat relevant datorită felului în care s-au comportat utilizatorii ce l-au accesat. Google are posibilitatea să studieze acest lucru în cele mai multe cazuri, putând face niște statistici despre proporția utilizatorilor ce au rămas să citească acest articol, numărul de distribuiri ale articolului pe rețelele sociale, numărul altor site-uri ce au considerat util să preia și să citeze conținut din acel articol.

În concluzie:

Cele mai importante criterii de care ține cont Google, dar și celelalte motoare de căutare: Bing, Yandex, Yahoo, atunci când stabilește ordinea rezultatelor țin de: vechimea domeniului, relevanța paginii indexate și autoritatea acesteia.

Există niște algoritmi foarte complecși și destul de schimbători pe care aceste motoare de căutare îi folosesc pentru a stabili „clasamentul”, există pe internet zeci de mii de pagini care descriu în tot atâtea feluri fenomenul, de aceea voi încerca să fiu cât mai concis și concret.

Ce e bine.
» Site-ul să aibă cât mai multă vechime, dar să nu aibă antecedente: penalizări pentru SPAM, Black SEO.
» Conținutul site-ului trebuie să fie unic, util utilizatorilor și original.
» Să existe cât mai multe link-uri naturale către pagina respectivă.
» Paginile site-ului să se încarce cât mai repede și să nu returneze erori de server prea des.
» Să existe indicații pentru motoarele de căutare astfel încât efortul acestora pentru indexare să fie cât mai mic. Prezența etichetelor <meta name=”robots” …  și a unui fișier robots.txt bine configurate ajută atât în ceea ce privește viteza cu care este indexat un site, cât și felul în care este afișat rezultatul pe Google, Yahoo, Bing sau în alte motoare de căutare.

Nu trebuie să …
x aveți un site care returnează prea des erori de tipul 5xx (erori de server). Google nu va trimite vizitatori pentru a vă cocoșa de tot un server care deja este copleșit de solicitări.
x aveți un site care se încarcă greu, utilizatorii se vor plictisi înainte de a observa cât de utilă le este informația.
x puneți prea multe legături externe dintr-o singură pagină, nu faceți decât să dați autoritate paginilor destinație în detrimentul propriei pagini, dar nici nu e bine să vă feriți în a adăuga legături ce pot fi utile vizitatorilor ce ajung pe pagina dumneavoastră.
x aveți conținut fără noimă, cuvinte alambicate, îngrămădite doar pentru a repeta de un anumit număr de ori cuvintele cheie

Datorită complexității felului în care un motor de căutare precum Google decide ordinea rezultatelor, dar și datorită beneficiilor de care se bucură fericitul posesor de site bine clasat în aceste rezultate, a apărut o adevărată industrie de servicii SEO

Post Author: grig.co

GRIG.CO NEW MEDIA SRL-D este o mica agenție de publicitate care și-a propus să ofere servicii de calitate în domeniul realizării și promovării site-urilor web.
Puteți afla mai multe despre oferta acestei agenții pe site-ul de prezentare: » grig.co